Borink

life is short, a luv story was wrong, wanna do u to hate me. but i can't, everything was wrong, all is my fault. it nothing left, juz let it be. borink . all about me is here .

My Luvly Famly


xkn nk view ja..??komen la sama

Sunday, November 8, 2009

AYAHANDA TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH

Pada 06 Nov 2009 jam detik 09:45 pm, ayahanda telah kembali ke rahmatullah..ayah meninggal dunia di Hospital Kangar (berusia 55 tahun 6 hari)..ketika itu aku masih menunggu bus untuk kembali ke kampung settlah emak suruh balik kerana keadaan ayah smakin nazak..sebelum itu ada aku ke KLIA,tapi memang tidak sempat nak naik kapal terbang..sebenarnya,aku baru 3 hari kembali bertugas setelah cuti selama 30 hari untuk menjaga ayah..dan dalam perancangan untuk bercuti lagi sehingga awal tahun depan (2010)..tapi,Allah lebih sayangkn ayah aku..terlalu banyak kenangan bersama ayah aku..kenangan manis itu terlalu banyak untuk dikenang..memang aku ini anak bongsu dan anak kesayangan ayah..

Dalam perjalanan balik,aku terima banyak 'sms' ucapan takziah dari kawan2..terima kasih semua..aku hargai semua tu..antaranya :
- salam, chen sabaq byk2...tuhan lebih sayangkn ayah chen...sedekahkan alfatihah moga arwah ditempatkan d kalangan org2 yg beriman...amin
-Chen aku harap ko sabar k jgn turutkan hati Allah sygkan dia...byk2 bsabar klu ko perlukan kwn aku ada jgn sedih ya kirik salam mak ko
- Innalillah wa innailaihi rajighun!Takziah bro!Semoga hati hang tabah
- takziah, sabar ek
- Innalillah...ni ang da kt kg ka?ayh ang smpn bila?
- Askum.aku n fmly doakn m0ga arwah ayh ko dtmpt kn dgn org2 y beriman n m0h0n agar tuhan mengampuni segala dosa2 arwah.
- Takziah.ain bru bgtau.ko kt mane?
- Innalillah. Semoga rohnya dicucuri rahmat. banyakkan bersabar. Al-Fatihah. Hang dlm perjalanan ke? Pukul berapa meninggal?. Salam takziah dr saya dan keluarga.
- Takziah..smga rohnya di tmptkn di kalangan org2 beriman dan di cucuri rahmat amin
- Bile mninggalnye?ari jumaat ni..
- U kna kuat k, i tau u bleh..
- Chen.aku ucapkan takziah..byk2 b'sbr ye.
- Ejan.ayah ejan smpn agk2 s0k pkul bopa,shidah ngan mie nk p mgunjung..mie tau umh jan..byk2 brsabar k
- Krim salam kt mak ko ye..
- Tkziah dr aku n suami.byk2 bsabr ye dik. Smoga rohnya dtmpt kn dngn glogan org2 y briman.amin..-kak ika-
- Awk..takziah ye.x tau nk ckp apa td..cm tekejut dpt brita ni..awk bnyk2 besabar k..tabhkn hati k
- Takziah,sya sekeluarga trur rasa smpati...
- k.za mnta byk2 bsbr "TUHAN" lbh sygkan arwah..kte yg hdup byk2 sedekah ayat2 suci Al-Quran utk arwah......takziah.!(dr k.za N fmly)
- Salam..takziah buat ko n family diatas kehilangan bapa yg tersayang..drpd zulazhar n isteri..
- Slm takziah pd chen & keluarga...al-fatihah utk arwah ayah chen.smoga rohnya dicucuri rahmat dan dtempatkan bersama para sholihin dan shuhada'..amin.
- innalillah..bwk byk bsbr ok.
- Salam takziah..d kbumikn d mana?
- Kuatkn smgt ko tau..
- Chenz, bersabar la byk2 ats pemergian ayahanda.
- Innalillah.. Sabar, xhen.. Smoga rohnya dtmptkn dklgn org briman.. Al-Fatihah..
- Salam takziah.tabahkan hati l..Al-Fatihah
- Takziah...sabar...awk dah tunaikn tggong jwb awk. Tuhan lebih sygkn dia. Byk2lah bdoa utknya. CC Su
- Salam,chen im sory 2 hear dat ur father was passed away last nite. Byk2 bsabar,redha dgn ketentuanNya. Yg pergi ttp pergi k. Kita yg hdup kna truskan hdup. jaga diri baik2.
- Sori dik.akak br baca msg chen.hp ada mslh.akak simpati dgr berita ni.takziah dr akak dn abg ipaq.yg pergi ttp pegi.kt kat dunia sdekahkn doa ye.sbr ye dik.

Alhamdulillah semasa uruskan jenazah ayah semuanya berjalan dengan lancar..dari mandikan, kapankan, sembahyangkan (dalam 100 orang ++) dan dikebumikan,semuanya berjalan dengan lancar..semasa kebumikan,aku, abang dan sepupu,kami turun ke liang lahad untuk sambut jenazah ayah..cuma masa mandikan ayah ja,kejap ja aku dapat tolong mandikan..airmata aku terlalu banyak menitik dan aku dinasihatkn untuk tengok dari tepi ja..Alhamdulillah,agak ramai yang membantu untuk mandikan jenazah ayah,termasukla orang kampung dan kawan2 sekerja arwah ayah..

Pemergian ayah amatlah kami rasai..singkat rasanya balik selama 30 hari untuk menjaga ayah..sunyi rumah kita setelah pemergian ayah..selepas ini,tinggalah emak seorang kat rumah (slps msk kja nt,adik nk minta balik kerja di perlis.adik nk teman mak).InsyaAllah abang Shahril akan menemani emak juga..kali terakhir dengan ayah adalah semasa ayah hantarkan adik ["adik" ne pglan manja ayh kpd ak] ke lapangan terbang..Alhamdulillah sempat cium ayah buat kali terakhir..sebak hati ini bila tengok ayah menangis masa tu..semalam sebelum pemergian ayah pun,mak sempat minta maaf dan cium ayah,setelah ayah minta emak cium ayah,ayah panggil emak dengan pangilan 'sayang' masa itu..tokwan (datuk) juga sempat ayah cium..sempat juga ayah minta maaf dengan orang2 lain..InsyaAllah segala impian ayah akan kami usaha tunaikan..

InsyaAllah, Khamis malam Jumaat (12 Nov) nanti kami akan buat doa tahlil untuk arwah ayah..adik,emak,abang,kakak ipar dan sekeluarga kita minta ampun maaf dari ayah..minta ayah halalkan segala makan minum kami semua..Allah lebih sayangkan ayah..kami berdoa semoga semua dosa2 ayah diampunkan oleh Allah s.w.t , dicucuri rahmat serta ditempatkan disamping dengan orang2 yang beriman di syurga dan dijauhi dari siksaan api neraka..kami redha dengan pemergian ayah..

hanya ini saja yg mampu dinukilkan..

AL-FATIHAH.

ps : kpd sesiapa yg mengenali ayah aku, minta semua ampunkan dosa beliau jika beliau ada buat kesilapan semasa hayat beliau di dunia ini..

9 comments:

  1. salam takziah dr K.bad dan keluarga.. Tabahkan hati k... Allah lebih menyayanginya...

    ReplyDelete
  2. takziah buat uncle chenz sekeluarga..pu3 skeluarga minta maaf xdapat ziarah.bykkan bersabar...allah lebih menyayangi arwah ayh uncle.smoga arwah dtmpatkan dikalangan org2 beriman...al-fatihah

    ReplyDelete
  3. alfatihah...
    takziah pada abg chenz sekeluarga...

    Moga ALLAH memberikan kesabaran kepada keluarga abang chenz untuk menghadapi ujian besar ini.
    Innalillah hiwa inna ilai hiro ji'un-dari ALLAH ita datang, kepada ALLAH kita kembali..

    ReplyDelete
  4. shah,
    aku baru dpt tau tadi..
    takziah ye..
    harap bersabar..
    al-fatihah..

    ReplyDelete
  5. Chen..aku sedih sgt baca blog nie.aku kawan ko dan aku tau ko sgt manja dan rapat dgn ayah ko. tabahkan hati,jaga diri selalu,ko kehilangan ayah ko dan juga aku yang pergi jauh dari ko.. apapun, ko ttp kawan aku yg aku sayang..:)
    banyak2 bersabar k,ko dah jalankan tanggungjawab ko sebagai sorang anak yg soleh...

    ReplyDelete
  6. salam, chenz, mase ko bg emel hr tu aku nk ty camner keadaan ayah ko..tp tak sempat aku ty, dia dah eprgi dulu..takpe chenz, kalo ko dan amk ko redha..allah akan tempatkan dia dikalangan hamba-Nya yang disayangi..insyaallah chenz allah tu maha berkuasa, ada hikmah atas apa yang berlaku..kadang2 allah beri kita duka, kerana Dia nak beri yang terbaik untuk kita..cuma masa akan menentukan..

    ReplyDelete
  7. Chenz,
    aku terkejut mlm tu,smpai x terkata apa kt ang..so aku x bnyk ckp mlm tu,aku phm perasaan ang..smpai arini pun aku terkejut lg,last sekali jumpa arwah masa sblm raya aritu..aku harap ang tabah..
    al fatihah utk arwah,moga ditempatkan di kalangan org2 beriman..

    ReplyDelete
  8. Anda Bosan Menjadi Pemain Dan Ingin Menjadi Bandar??? Temukan Solusinya Hanya Di PesonaQQ.com

    Penawaran Special Dari PesonaQQ Untuk Anda Yang Bergabung Hari Ini Juga :

    =>> Bonus Turnover 0.3% - 0.5% (Perhari)
    =>> Bonus Referensi 20% (Seumur Hidup)

    Keuntungan Anda Yang Bergabung Bersama Kami Di PesonaQQ :

    *Data Anda Aman Bersama Kami
    *Pelayanan Customer Service Yang Ramah 24/7
    *Tersedia 8 Permainan Dalam 1 Web Yang Sesuai Dengan Skill Anda (Poker, Domino QQ, Capsa Susun, Adu Q, Bandar Q & Bandar Poker)
    *Bonus TURNOVER Yang Melimpah & Bonus REFERENSI Yang Berlaku Seumur Hidup
    *Hanya Dengan 1 Akun Anda Sudah Bisa Bermain Semua Game Di PesonaQQ.com

    Kalau Bukan Sekarang Kapan Lagi???

    Ayok Tunjukkan Skill Anda Sekarang Juga, Hanya Di PesonaQQ.

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin

bezday aku

haha..sila berikan hadiah nanti..jgn lupa lak..bezday ak on 11st September..thn 2010 dh lps,tggu thn 2011 lak..