Borink

life is short, a luv story was wrong, wanna do u to hate me. but i can't, everything was wrong, all is my fault. it nothing left, juz let it be. borink . all about me is here .

My Luvly Famly


xkn nk view ja..??komen la sama

Friday, August 28, 2009

Doa - Doa

aku dapat emel dao ne dari Kak Nurul..crdt tuk beliau..sj n mari syer maklumat/ilmu ne dgn suma..smuga diberkati selalu di dlm bulan Ramadhan ne..
*pls click pict to enlarge*

- Selawat Munjiyah -

- Sayyidul Istighfar (Penghulu Istighfar) -

- Penawar Supaya Dapat Menjauhi Maksiat -

- Doa Mohon Ditetapkan Pendirian -

- Doa Ketika Berada Di dalam Kesusahan -

- Doa Atasi Fobia dan Atasi Rasa Dada Berdebar-debar -

- Doa Apabila Menghadapi Tekanan (Stress) -

- Ayatul Mahabbah (Doa Supaya Dikasihi) -

- Amalan Supaya Dimudahkan Membayar Hutang -

JADUAL HARIAN SEORANG MUSLIM DI BULAN RAMADHAN


(jika tak dapat buat semua, jgnlah ditinggalkan semua..)

4.00 pagi

Bangun dan berdoa kepada ALLAH dengan doa:

“Segala puji bagi ALLAH yang telah menghidupkan aku setelah DIA mematikan aku dan kepadaNYAlah aku akan dikembalikan.”

Berniatlah untuk melaksanakan sebanyak-banyak kebaikan hari itu.

Mandi dan membersihkan diri. Mengambil wudhu dan memakai pakaian yang suci untuk beribadah, berwangi-wangian.


4.20 pagi

Solat Sunat Taubat

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat taubat 2 rakaat kerana ALLAH Taala.

Rakaat pertama selepas Al-Fatihah baca surah Al-Kafirun, rakaat kedua selepas Al-Fatihah, baca surah Al-Ikhlas.

Selepas sembahyang, angkatlah tangan memohon ampun kepada ALLAH. Menangislah menyesali dosa-dosa.


Solat Sunat Tahajjud

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat tahajjud 2 rakaat kerana ALLAH Taala. Rakaat pertama selepas Al-Fatihah baca surah Al-Kafirun, rakaat kedua selepas Al-Fatihah baca surah Al-Ikhlas.

Selepas sembahyang, angkatlah tangan berdoa kepada ALLAH.


Solat Sunat Hajat

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat hajat 2 rakaat kerana ALLAH Taala.

Selepas Al-Fatihah rakaat pertama baca ayatul Kursi 1 kali. Selepas Al-Fatihah rakaat kedua baca surah Al-Ikhlas 11 kali. Ketika sujud terakhir baca 11 kali dan sertakan di dalam hati segala hajat-hajat kita.


Solat Sunat Witir

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat witir 2 rakaat kerana ALLAH Taala.

Selepas salam, bangun lagi dan sembahyang witir 1 rakaat.


Perbanyakkan berdoa kepada ALLAH dengan penuh rasa kehambaan, rendah diri, meminta-minta, merintih-rintih, agar ALLAH ampunkan dosa-dosa kita, taubat kita, terima amalan kita, memperkenankan doa dan permintaan kita.


5.00 pagi

Makan Sahur

Menggosok gigi dan membersihkan sisa-sisa makanan di mulut.


5.30 pagi

Bersiap menunggu waktu Subuh dengan membaca Al-Quran atau berselawat.

Sembahyang sunat Subuh, sembahyang Subuh berjemaah.

Selesaikan wirid harian di tikar sembahyang atau baca Al-Quran hingga terbit matahari.

7.00 pagi

Membuat persiapan ke tempat kerja.

Melangkah ke tempat kerja dengan membaca Bismillah dan doa kepada ALLAH agar semua aktiviti kita diberkatiNYA. Sentiasa berselawat kepada Rasulullah SAW sama ada menyebutnya atau di hati. Banyakkan istigfar/meminta ampun.

Melaksanakan kerja dengan bersemangat dan penuh bertanggungjawab.

Datangkan rasa bahawa ALLAH sentiasa memerhati kerja-kerja yang di lakukan dan yakinlah DIA akan membalas segala kebaikan yang kita buat.


10.00 pagi

Sembahyang Sunat Dhuha

Ia adalah sumber rezki yg berkat kalau istiqamah diamalkan.

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat dhuha 2 rakaat kerana ALLAH Taala.


Penuhi masa rehat tengahari dengan menambah ilmu atau membaca Al-Quran. Elakkan sungguh-sungguh dari melakukan dosa walaupun kecil dan perkara yg sia-sia.

Contoh dosa-dosa : mengumpat mengutuk, menyindir yang menyakitkan orang, bergaul bebas tanpa menjaga syariat seperti berbual dengan bukan muhrim mengenai perkara yang tiada sangkut paut dgn kerja.


12.45 tgh

Bersiap untuk solat Zohor.

Menunggu waktu bersembahyang dengan berselawat. Solat Zohor berjemaah.
Laksanakan juga solat sunat Rawatib Bersujud. Syukur setelah selesai sembahyang sunat dan wirid sebagai berterima kasih kepada ALLAH yg member kita nikmat besar dapat menyembahNYA.

4.15 ptg

Bersedia untuk solat Asar.

Solat Asar berjemaah. Laksanakan juga solat sunat Qabliyah.

Bersujud syukurlah setelah selesai sembahyang sunat dan wirid sebagai berterima kasih kepada ALLAH yg memberi kita nikmat besar dapat menyembahNYA.


5.30 ptg

Membeli barang-barang keperluan berbuka dan sahur. Tanpa berlebih-lebih. Ingatlah walaupun syaitan dirantai tetapi nafsu masih ada dlm diri kita !!!


6.30 ptg

Memperbanyakkan doa sebelum berbuka kerana di waktu itu adalah masa yang mustajab doa. Ingatlah sabda Rasulullah SAW : "Ramai orang yang berpuasa, yang mereka dapat hanya lapar dan dahaga", merintihlah kepada ALLAH memohon agar amalan kita diterima.

Apabila masuk waktu Maghrib, bacalah doa dan berbuka. “Wahai Tuhan, kerana Engkaulah aku berpuasa, kepada Engkaulah aku beriman dan dengan rezki engkaulah aku berbuka.”

Berbuka puasa dengan makanan manis seperti buah kurma dan meminum air, terus menunaikan solat maghrib berjemaah, setelah itu barulah makan makanan berat.

8.00 mlm

Solat Isya' berjemaah dan diteruskan dengan solat Terawih.

Cuba pertahankan solat terawih walau bagaimana keadaan sekalipun kerana fadhilatnya amat besar.

Bacalah Al-Quran dengan penuh tawadhuk, seeloknya baca dengan bertadarus (berkumpulan bergilir-gilir, seorang baca, yang lain menyemaknya), cuba khatamkan membaca Al-Quran paling kurang satu kali sepanjang ramadhan. Kebanyakan imam-imam besar mengkhatamnya dua kali dalam sehari (60 kali sebulan Ramadhan)

11.00 mlm

Memperbanyakkan istigfar sebelum tidur.

Berniatlah utk puasa esok hari dgn berniat : Sahaja aku berpuasa hari esok untuk menunaikan puasa ramadhan yg wajib ke atasku , tahun ini kerana ALLAH Taala. ( JANGAN LUPA!!!)

Tidur awal agar dapat bangun utk beribadah.

Bacalah doa sebelum tidur: “Dengan namaMU Ya ALLAH! Aku hidup dan mati.”

Ingatlah tidur adalah mati yg sementara, kemungkinan kita dipanggil ALLAH ketika tidur.

Luasnya Neraka

Assalam Mu'alaikum Wbrth!!! Sahabat semua...bacalah....
Ya Allah... takutnyer... bacelah sampai habis..skjap jer..x smp 5 minit..pun!!!

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM, lindunglilah dan peliharakanlah kami, kedua ibubapa kami, isteri kami, anak-anak kami, kaum keluarga kami & semua orang Islam dari azab seksa api nerakaMu YA ALLAH. Sesungguhnya kami tidak layak untuk menduduki syurgaMu YA ALLAH, namun tidak pula kami sanggup untuk ke nerakaMu YA ALLAH. Ampunilah dosa-dosa kami, terimalah taubat kami dan terimalah segala ibadah dan amalan kami dengan RAHMATMU YA ALLAH......AMIN.....

.: Luasnya Neraka :.

Yazid Arraqqasyi dari Anas bin Malik ra. berkata: Jibrail datang kepada Nabi saw pada waktu yg ia tidak biasa datang dalam keadaan berubah mukanya, maka ditanya oleh nabi s.a.w.: 'Mengapa aku melihat kau berubah muka?'
Jawabnya: 'Ya Muhammad, aku datang kepadamu di saat Allah menyuruh supaya dikobarkan penyalaan api neraka, maka tidak layak bagi orang yg mengetahui bahawa neraka jahannam itu benar, dan siksa kubur itu benar, dan siksa Allah itu terbesar untuk bersuka-suka sebelum ia merasa aman dari padanya.'
Lalu nabi s.a.w. bersabda: 'Ya Jibrail, jelaskan padaku sifat Jahannam.'
Jawabnya: 'Ya. Ketika Allah menjadikan Jahannam, maka dinyalakan selama seribu tahun, sehingga merah, kemudian dilanjutkan seribu tahun sehingga putih, kemudian seribu tahun sehingga hitam, maka ia hitam gelap, tidak pernah padam nyala dan baranya. Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan terbuka sebesar lubang jarum nescaya akan dapat membakar penduduk dunia semuanya kerana panasnya.
Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu baju ahli neraka itu digantung di antara langit dan bumi nescaya akan mati penduduk bumi kerana panas dan basinya.
Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu pergelangan dari rantai yg disebut dalam Al-Quran itu diletakkan di atas bukit, nescaya akan cair sampai ke bawah bumi yg ke tujuh.
Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan seorang di hujung barat tersiksa, nescaya akan terbakar orang-orang yang di hujung timur kerana sangat panasnya, Jahannam itu sangat dalam dan perhiasannya besi dan minumannya air panas campur nanah dan pakaiannya potongan-potongan api.
Api neraka itu ada tujuh pintu, tiap-tiap pintu ada bahagiannya yang tertentu dari orang laki-laki dan perempuan.'
Nabi s..a.w. bertanya: 'Apakah pintu-pintunya bagaikan pintu-pintu rumah kami?'
Jawabnya: 'Tidak, tetapi selalu terbuka, setengahnya di bawah dari lainnya, dari pintu ke pintu jarak perjalanan 70,000 tahun, tiap pintu lebih panas dari yang lain 70 kali ganda.' (nota kefahaman:iaitu yg lebih bawah lebih panas)
Tanya Rasulullah s.a.w.: 'Siapakah penduduk masing-masing pintu?'
Jawab Jibrail: 'Pintu yg terbawah untuk orang-orang munafik, dan orang-orang yg kafir setelah diturunkan hidangan mukjizat nabi Isa a.s. serta keluarga Fir'aun sedang namanya Al-Hawiyah.
Pintu kedua tempat orang-orang musyrikin bernama Jahim,
Pintu ketiga tempat orang shobi'in bernama Saqar.
Pintu ke empat tempat Iblis dan pengikutnya dari kaum majusi bernama Ladha,
Pintu kelima orang yahudi bernama Huthomah.
Pintu ke enam tempat orang nasara bernama Sa'eir.'
Kemudian Jibrail diam segan pada Rasulullah s.a.w. sehingga ditanya:
'Mengapa tidak kau terangkan penduduk pintu ke tujuh?'
Jawabnya: 'Di dalamnya orang-orang yg berdosa besar dari ummatmu yg sampai mati belum sempat bertaubat.'
Maka nabi s.a.w. jatuh pingsan ketika mendengar keterangan itu, sehingga Jibrail meletakkan kepala nabi s.a.w. di pangkuannya sehingga sedar kembali dan sesudah sadar nabi saw bersabda: 'Ya Jibrail, sungguh besar kerisauanku dan sangat sedihku, apakah ada seorang dari ummat ku yang akan masuk ke dalam neraka?'
Jawabnya: 'Ya, iaitu orang yg berdosa besar dari ummatmu.'
Kemudian nabi s.a.w. menangis, Jibrail juga menangis, kemudian nabi s.a.w. masuk ke dalam rumahnya dan tidak keluar kecuali untuk sembahyang kemudian kembali dan tidak berbicara dengan orang dan bila sembahyang selalu menangis dan minta kepada Allah.(dipetik dari kitab 'Peringatan Bagi Yg Lalai')
Dari Hadith Qudsi: Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu tak dapat bertahan dengan panasnya terik matahari Ku.
Tahukah kamu bahawa neraka jahanamKu itu:
1. Neraka Jahanam itu mempunyai 7 tingkat
2. Setiap tingkat mempunyai 70,000 daerah
3. Setiap daerah mempunyai 70,000 kampung
4. Setiap kampung mempunyai 70,000 rumah
5. Setiap rumah mempunyai 70,000 bilik
6. Setiap bilik mempunyai 70,000 kotak
7. Setiap kotak mempunyai 70,000 batang pokok zarqum
8. Di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 ekor ular
9. Di dalam mulut setiap ular yang panjang 70 hasta mengandungi lautan racun yang hitam pekat.
10. Juga di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 rantai
11. Setiap rantai diseret oleh 70,000 malaikat

Mudah-mudahan ini dapat menimbulkan keinsafan kepada kita semua.....Wallahua'lam.

Al-Quran Surah Al- Baqarah Ayat 159
Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayat, sesudah Kami terangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk.

Dari Abdullah bin 'Amr R.A,
Rasulullah S.A.W bersabda:' Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..
SEPULUH ORANG YANG MAYATNYA TIDAK BUSUK DAN TIDAK REPUT DI HARI QIAMAT KELAK!!!..Disebutkan di dalam satu riwayat, bahawasanya apabila para makhluk dibangkitkan dari kubur, mereka semuanya berdiri tegak di kubur masing-masing selama 44 tahun UMUR AKHIRAT dalam keadaan TIDAK MAKAN dan TIDAK MINUM, TIDAK DUDUK dan TIDAKBERCAKAP. Bertanya orang kepada Rasulullah saw : 'Bagaimana kita dapat mengenali ORANG-ORANG MUKMIN kelak di hari qiamat?’..Maka jawabnya Rasulullah saw 'Umatku dikenali kerana WAJAH mereka putih disebabkan oleh WUDHU'.' Bila qiamat datang maka malaikat datang ke kubur orang mukmin sambil membersihkan debu di badan mereka KECUALI pada tempat sujud. Bekas SUJUD tidak dihilangkan. Maka memanggillah dari zat yang memanggil. Bukanlah debu 'itu dari debu kubur mereka, akan tetapi debu itu ialah debu KEIMANAN' mereka. oleh itu tinggallah debu itu sehingga mereka melalui titian' Siratul Mustaqim dan memasuki Alam SYURGA, sehingga setiap orang melihat para mukmin itu mengetahui bahawa mereka adalah pelayan Ku dan hamba-hamba Ku.

Disebutkan oleh hadith Rasulullah saw bahawa sepuluh orang yang mayatnya TIDAK BUSUK dan TIDAK REPUT dan akan bangkit dalam tubuh asal diwaktu mati :-
1. Para Nabi
2 Para Ahli Jihad
3. Para Alim Ulama
4. Para Syuhada
5. Para Penghafal Al Quran
6. Imam atau Pemimpin yang Adil
7. Tukang Azan
8. Wanita yang mati kelahiran/beranak
9. Orang mati dibunuh atau dianiaya
10. Orang yang mati di siang hari atau di malam Jumaat jika mereka itu dari kalangan orang yang beriman.

Didalam satu riwayat yang lain dari Jabir bin Abdullah ra sabda Rasulullah saw: Apabila datang hari QIAMAT dan orang-orang yang berada di dalam kubur dibangkitkan maka Allah swt memberi wahyu kepada Malaikat Ridhwan: ‘Wahai Ridhwan, sesungguhnya Aku telah mengeluarkan hamba-hamba Ku berpuasa ( Ahli Puasa ) dari kubur mereka di dalam keadaan letih dan dahaga. Maka ambillah dan berikan mereka segala makanan yang digoreng dan buah-buahan SYURGA.'
Maka Malaikat Ridhwan menyeru, wahai sekelian kawan-kawan dan semua anak-anak yang belum baligh, lalu mereka semua datang dengan membawa dulang dari nur dan berhimpun dekat Malaikat Ridhwan bersama dulang yang penuh dengan buahan dan minuman yang lazat dari syurga dengan sangat banyak melebihi daun-daun kayu di bumi.
Jika Malaikat Ridhwan berjumpa mukmin maka dia memberi makanan itu kepada mereka sambil mengucap sebagaimana yang difirman oleh Allah swt di dalam Surah Al-Haqqah bermaksud : 'Makan dan minumlah dengan sedap disebabkan AMAL yang telah kamu kerjakan pada HARI yang telah LALU itu.'
Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah mati. ' Dan ( ingatlah ) Allah sentiasa mengetahui dengan mendalam akan apa jua yang kamu lakukan.' Surah Al-Baqarah : 237

Lawak Raya


*click pict to enlarge*

Thursday, August 27, 2009

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 52


Pengisytiharan Kemerdekaan Tanah Melayu
merupakan peristiwa pengumuman kemerdekaan Tanah Melayu pada 31 Ogos 195

Pengisytiharan kemerdekaan oleh Tunku Abdul Rahman

Berikut merupakan tema-tema Hari Kebangsaan dari tahun 1970 sehingga kini.
1970 - Muhibah dan Perpaduan
1971 - Masyarakat Progresif
1972 - Masyarakat Adil
1973 - Masyarakat Kebudayaan Malaysia
1974 - Sains dan Teknologi Alat Perpaduan
1975 - Masyarakat Berdikari
1976 - Ketahanan Rakyat
1977 - 20 Tahun Bersatu Maju
1978 - Kebudayaan Seni Perpaduan
1979 - Bersatu Berdisiplin
1980 - Berdisiplin Berbakti
1981 - Berdisiplin Berharmoni
1982 - Berdisiplin Giat Maju
1983 - Bersama ke Arah Kemajuan
1984 - Amanah Asas Kejayaan
1985 - Nasionalisme Teras Perpaduan
1986 - Bangsa Tegas Negara Teguh
1987 - Setia Bersatu Berusaha Maju
1988-1999 - Bersatu
1990 - Berjaya
1991 - Wawasan 2020
1992 - Wawasan Asas Kejayaan
1993 - Bersatu Menuju Wawasan
1994 - Nilai Murni Jayakan Wawasan
1995 - Jatidiri Penggerak Wawasan
1996 - Budaya Penentu Kecapaian
1997 - Akhlak Mulia Masyarakat Berjaya
1998 - Negara Kita Tanggungjawab Kita
1999 - Bersatu Ke Alaf Baru
2000-2006 - Keranamu Malaysia
2007 - Malaysiaku Gemilang
2008 - Perpaduan Teras Kejayaan
2009 - 1Malaysia Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan

Wake Me Up When Ramadhan End

Puasa has come and past.
The syaitan can never last.
Wake me up when Ramadhan ends.

Like my master come to pass,
one years has gone so fast.
Wake me up when Ramadhan ends.

Here comes the malaikat again,
Falling from the stars.
Drenched in my pain again,
Becoming who we are.
As my memory rests
But never forgets what I lost.
Wake me up when Ramadhan ends.

puasa has come and past.
The syaitan can never last.
Wake me up when Ramadhan ends.

Ring out the bells again.
Like we did when kiamat began.
Wake me up when Ramadhan ends.

Here comes the malaikat again,
Falling from the stars.
Drenched in my pain again,
Becoming who we are.
As my memory rest,
But never forgets what I lost.
Wake me up when Ramadhan ends.

puasa has come and past.
The syaitan can never last.
Wake me up when Ramadhan end
-------------------------------
dicipta oleh setan2 yg telah dirantai sepanjang bulan Ramadhan ini

Sekadar Hiburan di Bulan Posa

please click picture's to enlarge

lmbtnya


lambat..??apa yg lambat..??nk tau apa yg lambat..??sbnrnya..lambat lg la ak nk blk kg..xsabaq rasanya nk blk kg jumpa jumpa famly ak..rindu ooo kat depa...last blk awl bln 8 aritu ja..kali ne dlm bln yg akan dtg iaitu 9 (sept) 2 kali ak nak balik kg..syok ooo...

1st balik 11/09/2009 - 13/09/2009
on 11/09/2009 tu ak balik naek bus ja..tiket pun dah beli..hrga RM100.00/2 pax's..mahai gak la..nt ak naek bus ne kat Hentian Putrajaya Sentral then turun kat Kangaq ler..

balik ne bukannya apa..on 11/09/2009 ne bezday ak..klik jer kat cni...sbb tu ak blk kg..dan yg lebih penting, on 12/09/2009 ne lak bezday mak ak..sbb tu ak nk blk kg jugak..lgpun on 10/09/2009 kan kita (bg yg kja dgn gomen) dpt gaji..hehe...raya sakan la dh gaji awai..

then on 13/09/2009 balik la ke Putrajaya ne blk..blk cni x blk naek bus..tp naek flite la..x mahai tiket ne..juz RM84.00/2 pax's ja..dan klu perasaan, naek bus lg mahai dari naek flite ne kan..??huhu...msti nk tau ak blk dgn sepa kan..??jwpn nya....kita tggu slps ini..!!!

2nd balik 18/09/2009 - 27/09/2009
nak tau napa blk tarikh ne..??kan ke ne nk raya..so,blk kg lg la nk sambut raya dgn famly..yg ne pun ak dah bli tiket..tp mahai tahap cipanzi herga tiket ne..mau x mau kna bli la jugak la kan..xkan ak nk sambut raya dgn bangla kot kat Putrajaya ne..hmm..klu nak tau ttg ak nk blk raya ne kan ak dah da bg tau..ak malas dah nk cita byk2..klik jer kat cni...

perasan x..??ak asyik boh gamaq air asia ja kan..??bukannya apa..murah klu beli awai..lebih murah dari bli tiket bus..hehe..sj ja promo AirAsia..klu nak naek MAS..manala ak mampu..kdg2 ja ak bli MAS..tgk dia tulis apa " Now Everyone Can Fly"..mmg btul pun..ak pun dah berkali2 fly...haha...klu nak bli,sila klik jer kat cni...
so, kesimpulannya...mmg ak x sabaq blk kg..dok kg mmg best...mana ble lawan dok cni..lg pun,kat kg tetiap ari ble rasa masakan mak ak..dok cni balik2 makan kat kdai mamak..muka pun dah nk jd mcm mamak dah ne..tension tul...huhu..apa lg yer ble wat kat kg..hmm...mcm2 gak la ble wat kat kg..tp tau x kg ak kat mana..??klik jer kat cni...stakat ne jer la ak nk tulis..btul2 ne..td dah kata malas nk tulis..tp ak masih nk tulis...hehe..best ooo nk blk kg..

Baca lah waktu terluang


dan telah kami turunkan kpd engkau
peringatan , supaya engkau jelaskan kepada
manusia apa yg diturunkan kpd mereka ,
supaya mereka semua berfikir
*an-nahl 44*

ganjaran dlm bulan Ramadhan tak ternilai..
Bacalah Quran....tak payah bawa dari umah...

http://www.quranflash.com/en/quranflash.html

Wednesday, August 26, 2009

Pasangan anda kena sawan? buat begini...

my bezday & prezent

sebenaqnya bezday aku lambat lg..
d.o.b : 11st Sept. 1984
thn ne bermakna gak bezday ak ne..
bukannya apa..bezday ak jtuh dlm bulan posa..
ari ni (26.08.09) pg2 lg ak dah dpt
Kad Ucapan Bezday da jabatan ak..
tgk..betapa perihatin kan Jabatan Kerajaan yg ak kja ne..

ne la kad yg ak terima..
*pls click pict to enlarge*


ne lak hadiah yg x seberapa yg ak trima ari ne..
tiap2 thn akan dapat hadiah ne..
juz thun ne ja dpt awl ckit..
mcm besa la..dpt tgk wayang pree...hahahaha...

men never learn


Friends & Friendship




Tuesday, August 25, 2009

Tiket Balik Raya


huhu...ak dah bli tiket tuk balik raya nt..
tp cuti tatau la bila boss nk lulus..hehe..
ak lmbt bli tiket ne..tu yg mahai ckit..
*click pict to enlarge*
Blog Widget by LinkWithin

A Borink day of my life

bezday aku

haha..sila berikan hadiah nanti..jgn lupa lak..bezday ak on 11st September..thn 2010 dh lps,tggu thn 2011 lak..