Borink

life is short, a luv story was wrong, wanna do u to hate me. but i can't, everything was wrong, all is my fault. it nothing left, juz let it be. borink . all about me is here .

My Luvly Famly


xkn nk view ja..??komen la sama

Monday, November 30, 2009

bill broadband

huh..ingtkn dh settle..rupanya ada lg nk kna byr..it is very2 hampeh..

x byk kna byr..just RM1k++ ja...arghhh...suma ne nk abeskn duet ak..tp,pndai guna,pandai la byr kn..??

try ler..

Try kira ada berapa titik hitam (black dot)...

bole ka dak..??
::---------------------------------------------------------------------------::
Try tengok titik hitam kat tengah....
lama2 warna kelabu keliling tu hilang...

ilang kan kan kan..??

Ayah..

Ayah..dah 25 hari ayah pergi meninggalkn kami semua..peninggalan ayah kali ini adalah untuk selamanya..betapa rindunya ak rasakan pada ayah..terlalu singkat rasanya kita bersama slama 25 tahun ne..

hanya doa dan Al-Fatihah ja yg mampu aku sedekahkn buat ayah..byk lg budi ayh yg x dpt ak balas..smoga roh ayah dicucuri rahmat Ilahi..

vdeo spontan

dr channel Astro..kwn ak yg bg vdeo ne..best gak..layanzz ja..
video video

mcm2 vdeo

:: cyril teleport ::
video
:: HairDressers Cape ::
video
:: Rajinikanths Grandfather..Good one ::
video
:: mekap ::
video

Monday a.k.a Isnin


arghhh..dh hari isnin balik..kja lg..lmbtnya nk hari jumaat..dh la cuti ak dah negatif..klu x,dh lma ak smbung cuti raya..kt opis pn masih rmai yg x mai kja..

apapun,smlm kul 09:20pm ak naek flight blk cni..then dlm kul 11pm++ gak la ak smpi umah..pg2 ne bgun pn mcm mls nk kja..tp kja ttp kja..so,kna mai kja la gak..

Wednesday, November 25, 2009

:: Salam Aidil Adha ::

:: Ayah..Aku Rindu Padamu ::

video

Ayah..Aku rasa sunyi..
Sejak kehilanganmu..Di dunia ini

Disaatku meniti..Kejayaan ini..

Ayah..Aku menyanjungi..
Jasamu yang terlalu..Agung buatku

Tak dayaku membalas..Jasa dan budimu..

Tanpa kamu..Hilanglah haluan hidupku..
Terasa siksanya..Dijiwa ini..
Tak dapatku..Membalas jasamu..Di dunia ini..

Di pagi raya..Ku pohonkan..Kemaafan..Keinsafan..
Ku doakan..Agar rohmu..Dicucuri..Rahmat Ilahi..
Oh Ayah..

Tanpa kamu..Hilanglah haluan hidupku..
Terasa siksanya..Dijiwa ini..
Tak gundah ku..Tetap redha..Apa yang mendatang..

Di pagi raya..Ku pohonkan..Kemaafan..Keinsafan..
Ku doakan..Agar rohmu..Dicucuri..Rahmat Ilahi..
Oh Ayah..

Ayah..Aku rasa sunyi..
Sejak kehilanganmu..Di dunia ini

Disaatku meniti..Kejayaan ini..

Ayah..Aku menyanjungi..
Jasamu yang terlalu..Agung buatku

Di hari raya ini..Ku merinduimu...

Tuesday, November 24, 2009

Gaji 2010

Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Bagi Tahun 2010
:: means utk yg kja gomen ja..hehe ::


25.01.2010 ; Isnin

08.02.2010 ; Isnin
- Tahun Baru Cina 14 & 15hb -

25.03.2010 ; Khamis

22.04.2010 ; Khamis

24.05.2010 ; Isnin
- Pesta Menuai 30 & 31hb -

24.06.2010 ; Khamis
- Hari Gawai 01 & 02hb -

22.07.2010 ; Khamis

25.08.2010 ; Rabu

23.09.2010 ; Khamis
- Hari Raya Aidilfitri 10 & 11hb -
- bezday ak 11hb -

25.10.2010 - Isnin

10.11.2010 - Rabu
- Hari Raya Haji 17 & 18hb -

20.12.2010 ; Isnin
- Hari Krismas 25hb -

*Nota
- Gaji bg Hari Raya Aidilfitri & Hari Gawai tidak dibayar awal krn Perayaan ini jatuh sblm 11hb pd bln berkenaan
- Bg pekerja swasta, minta tnya pd majikan masing2..

:: i'm in dilemma ::

apa yg ak dlm dilemma ne..??huhu..sbnrnya,ak tatau nk pilih kenderaan yg mana 1 ak nk beli..suma ke 2-2 ak suka..samada moto @ keta..ak tatau nk wat pro n contra..blur gak ak ne..tp klu kt kg ak dh ada scooter elite..so,gena ne..??

yg ak minat sgt la ne motor ne la..Kawasaki ZXR250..dh lama aku minat motor ne..tp yg keluaran baru ak x minat..ak minat yg lama ne gak..bunyi tu yg buat ak tertawan..badan yg seksi..cewahh...tp la ne ak dlm frust,dh merata kdai ak cari..xjumpa2 lg motor ne..bajet tuk nk beli cash tu dah ada..klu ada moto ne,then convert body ckit ke ZXZ6R msti cun..

motor ker keta ne..??

klu nk bli keta pn, ak ingat nk angkat keta Waja ne ja..tatau la sbb apa ak minat kt Waja ne..klu ikotkn hati,ak nk keta yg berpintu 2 ja..tp tu minat..klu nk bli kna la bli yg pintu 4..sng nk bwa fmly @ fren2 ak..toll x..??tp,keta ne klu nk bli pun yg 2ndhnd ja kot..

arghhh.....pening toll la pk nk bli yg mana...la ne hati ak terbelah bahagi tatau nk beli yg mana..pening2..tp ikhlas ak ckp,ak lebih minat motor tu lg..

sekembalinya..

last jumaat (20/11) mlm ak balik kg..punya la ak tatau kata cuti sekolah dh mula..huhu..p ja puduraya..jeng3,,tiket dh byk abis rupanya...tp nasib baek la ada gak bus tuk nk blk..syukur Alhamdulillah...so,dh smpi pg sabtu tu..apa lg..tdo ja la kt umah..dh sepnjg ari asyik ujan ja..nk kuaq pn x ble..then ari ahad pn xda nk wat apa sgt..sm mcm sbtu gak..dok umah ja..cuma dlm 2 ari tu tiap2 ari g bnk kuarkan duit n bnk in smula kt bnk yg laen..so,smlm (23/11) adalah gaji..[klik sini]..then bila ujan dah reda ckit ak,abg n tokwan (datuk),km g letak batu nisan ayah yg baru siap..alhamdulillah,suma ok spt yg dirancang..then sempat gak la ptg tu ak g servis moto ak..kna gak la dlm RM231.00...tu pun x sempat nk servis suma lg..dan smlm juga ak dpt m.c...demam beb blk kg..kna ujan..tgk la bukti kata ak dpt m.c yg kt bwh ne...huhu..

so..ari ne ak dah mula kja..tp lusa (kamis ; 26/11) ak nk blk kg lg..[klik sini]..kan nk cuti raya..tp sat ja ak blk..ari ahad (29/11) ak blk Putrajaya lak..so..tu la rutin ak...

Thursday, November 19, 2009

Join..KOOLRED

ak ada la trima emel Reda!lert dari AirAsia.com..la ne depa dah ada partner baru :: Koolred :: sites ne lebih kurang mcm fs,fcbook gak la..bg ak ok ja..
::-------------------------------------------------------------------::


Connect, Meet and Discover
Koolred is an online community where you can meet new faces, discover places, share photos, videos, reviews and more
::-------------------------------------------------------------------::
so..ak pun join la Koolred ne..


klu nak Sign Up, nak usha2 dlu ka..ne add web ne [ http://www.koolred.com/ ] ataupun klu nk ak invite, tglkan ja emel kt ruang cmmt ne..try jer..bukan kna bayar pun..
::-------------------------------------------------------------------::

Wednesday, November 18, 2009

Perfume Dhia

smlm ada la kwn ak emelkn ak kata dia ada jual perfume..so ak tolong2 la dia iklankn (free) kt blog ak ne..kawan2 kita kna tolong kn..btul x..??klu berminat,cll la dia..adios..

--------------------------------------------------------------------------------



Memperkenalkan Perfume Dhia yang didatangkan dalam version wanita & lelaki. haruman. Dapatkan sekarang!!! 6 jenis set untuk si jelita dan 4 set untuk si jejaka.

Harga: RM19.90 (semenanjung malaysia) RM 22.90 (sabah & sarawak)

KELEBIHAN DHIA PERFUMES...

6 SET WANITA & 4 SET LELAKI

minyak wangi ini adalah setanding dengan jenama minyak wangi terkenal dan anda idamkan seperti CLINIQUE, BODYSHOP, CALVIN KLEIN, RALPH LAUREN, HUGO BOSS, ESTEELAUDER, DAVIDOFF, GIORGIO ARMANI..
Minyak Wangi yang murah, tahan lama, tanpa alkohold dan bersama dengan kotak yang menarik.....

Harumannya setanding dengan jenama minyak wangi terkenal dan anda idamkan
- 100% pati minyak wangi
- 100% tanpa alkohol
- 5 ml x 2 botol

SET WANITA 1
-version of Amor-amor Women by Cacharel
-version of Escada Pacific Paradise by Escada

SET WANITA 2
-version of Be Delicious by DKNY
-version of Britney Spears by Elizabeth Arden

SET WANITA 3
-version of Miracle (W) by Lancome
-version of Very Sexy by Victoria's Secret

SET WANITA 4
-version of Happy Heart by Clinique
-version of Apple Blossom by Body Shop

SET WANITA 5
-version of J'adore by Christian Dior
-version of Paris Hilton by Paris Hilton

SET WANITA 6
- version of Issey Women by Issey Miyaki

- version of Vanila Flower by Henri Bendel

SET LELAKI 1
-version of Dunhill Desire by Alfred Dunhill
-version of Eternity For Men by Calvin Klein

SET LELAKI 2
-version of Bvlgari Black For Men by Bvlgari
-version of Escape by Calvein Klein

SET LELAKI 3
-version of Desire Blue by Dunhill
- version of Cool Water Men by Davidoft

SET LELAKI 4
- version of Polo Sport Men by Ralph Lauren
- version of Black Code Armani by Giorgio Armani

Kualiti?
cuba dulu baru tahu..
Pilihan?
Lain Belalang Lain Padang, Lain Orang Lain Taste diorang...
Cuma 2 wangian di dalam satu kotak..tak perlu beli wangian lain yang anda tidak suka.

Untuk tempahan pembelian sila hubungi:
AIZUDiN - 017 9122868

Jacko kembali..??

video

Kesunyian..

hari ne (18/11), genap 13 hari pemergian ayah..mmg trasa kehilangan ayah..rumah pun trasa sunyi..alhamdulillah tiap2 ari ada sedara sepupu sepapat yg menemai mak yg keseorangan di rumah..nak tgu ak blk kg,kna tggu la dulu..la ne tgh odw dok wat surat minta tikar balik Perlis..

:: antara gambar bersama arwah ayah ::

kenangan dgn ayah di Langkawi..kali terakhir kami ke sana..(2007)

depan hotel di Langkawi (2007)

bersama mak n sepupu di Lost World of Tambun (famly day CIMA/2008)

kenangan pasangan bahgia..(31 thn b'sma)

smlm cll abg,alhamdulillah batu nisan ayah dah siap..jumaat mlm ne ak nk blk kg lg..tiap2 mggu ak nk blk kg klu ble..ak nk teman mak kt umah..insyaAllah sabtu nt nk p letak batu nisan kt kubur ayah..

Sunday, November 8, 2009

AYAHANDA TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH

Pada 06 Nov 2009 jam detik 09:45 pm, ayahanda telah kembali ke rahmatullah..ayah meninggal dunia di Hospital Kangar (berusia 55 tahun 6 hari)..ketika itu aku masih menunggu bus untuk kembali ke kampung settlah emak suruh balik kerana keadaan ayah smakin nazak..sebelum itu ada aku ke KLIA,tapi memang tidak sempat nak naik kapal terbang..sebenarnya,aku baru 3 hari kembali bertugas setelah cuti selama 30 hari untuk menjaga ayah..dan dalam perancangan untuk bercuti lagi sehingga awal tahun depan (2010)..tapi,Allah lebih sayangkn ayah aku..terlalu banyak kenangan bersama ayah aku..kenangan manis itu terlalu banyak untuk dikenang..memang aku ini anak bongsu dan anak kesayangan ayah..

Dalam perjalanan balik,aku terima banyak 'sms' ucapan takziah dari kawan2..terima kasih semua..aku hargai semua tu..antaranya :
- salam, chen sabaq byk2...tuhan lebih sayangkn ayah chen...sedekahkan alfatihah moga arwah ditempatkan d kalangan org2 yg beriman...amin
-Chen aku harap ko sabar k jgn turutkan hati Allah sygkan dia...byk2 bsabar klu ko perlukan kwn aku ada jgn sedih ya kirik salam mak ko
- Innalillah wa innailaihi rajighun!Takziah bro!Semoga hati hang tabah
- takziah, sabar ek
- Innalillah...ni ang da kt kg ka?ayh ang smpn bila?
- Askum.aku n fmly doakn m0ga arwah ayh ko dtmpt kn dgn org2 y beriman n m0h0n agar tuhan mengampuni segala dosa2 arwah.
- Takziah.ain bru bgtau.ko kt mane?
- Innalillah. Semoga rohnya dicucuri rahmat. banyakkan bersabar. Al-Fatihah. Hang dlm perjalanan ke? Pukul berapa meninggal?. Salam takziah dr saya dan keluarga.
- Takziah..smga rohnya di tmptkn di kalangan org2 beriman dan di cucuri rahmat amin
- Bile mninggalnye?ari jumaat ni..
- U kna kuat k, i tau u bleh..
- Chen.aku ucapkan takziah..byk2 b'sbr ye.
- Ejan.ayah ejan smpn agk2 s0k pkul bopa,shidah ngan mie nk p mgunjung..mie tau umh jan..byk2 brsabar k
- Krim salam kt mak ko ye..
- Tkziah dr aku n suami.byk2 bsabr ye dik. Smoga rohnya dtmpt kn dngn glogan org2 y briman.amin..-kak ika-
- Awk..takziah ye.x tau nk ckp apa td..cm tekejut dpt brita ni..awk bnyk2 besabar k..tabhkn hati k
- Takziah,sya sekeluarga trur rasa smpati...
- k.za mnta byk2 bsbr "TUHAN" lbh sygkan arwah..kte yg hdup byk2 sedekah ayat2 suci Al-Quran utk arwah......takziah.!(dr k.za N fmly)
- Salam..takziah buat ko n family diatas kehilangan bapa yg tersayang..drpd zulazhar n isteri..
- Slm takziah pd chen & keluarga...al-fatihah utk arwah ayah chen.smoga rohnya dicucuri rahmat dan dtempatkan bersama para sholihin dan shuhada'..amin.
- innalillah..bwk byk bsbr ok.
- Salam takziah..d kbumikn d mana?
- Kuatkn smgt ko tau..
- Chenz, bersabar la byk2 ats pemergian ayahanda.
- Innalillah.. Sabar, xhen.. Smoga rohnya dtmptkn dklgn org briman.. Al-Fatihah..
- Salam takziah.tabahkan hati l..Al-Fatihah
- Takziah...sabar...awk dah tunaikn tggong jwb awk. Tuhan lebih sygkn dia. Byk2lah bdoa utknya. CC Su
- Salam,chen im sory 2 hear dat ur father was passed away last nite. Byk2 bsabar,redha dgn ketentuanNya. Yg pergi ttp pergi k. Kita yg hdup kna truskan hdup. jaga diri baik2.
- Sori dik.akak br baca msg chen.hp ada mslh.akak simpati dgr berita ni.takziah dr akak dn abg ipaq.yg pergi ttp pegi.kt kat dunia sdekahkn doa ye.sbr ye dik.

Alhamdulillah semasa uruskan jenazah ayah semuanya berjalan dengan lancar..dari mandikan, kapankan, sembahyangkan (dalam 100 orang ++) dan dikebumikan,semuanya berjalan dengan lancar..semasa kebumikan,aku, abang dan sepupu,kami turun ke liang lahad untuk sambut jenazah ayah..cuma masa mandikan ayah ja,kejap ja aku dapat tolong mandikan..airmata aku terlalu banyak menitik dan aku dinasihatkn untuk tengok dari tepi ja..Alhamdulillah,agak ramai yang membantu untuk mandikan jenazah ayah,termasukla orang kampung dan kawan2 sekerja arwah ayah..

Pemergian ayah amatlah kami rasai..singkat rasanya balik selama 30 hari untuk menjaga ayah..sunyi rumah kita setelah pemergian ayah..selepas ini,tinggalah emak seorang kat rumah (slps msk kja nt,adik nk minta balik kerja di perlis.adik nk teman mak).InsyaAllah abang Shahril akan menemani emak juga..kali terakhir dengan ayah adalah semasa ayah hantarkan adik ["adik" ne pglan manja ayh kpd ak] ke lapangan terbang..Alhamdulillah sempat cium ayah buat kali terakhir..sebak hati ini bila tengok ayah menangis masa tu..semalam sebelum pemergian ayah pun,mak sempat minta maaf dan cium ayah,setelah ayah minta emak cium ayah,ayah panggil emak dengan pangilan 'sayang' masa itu..tokwan (datuk) juga sempat ayah cium..sempat juga ayah minta maaf dengan orang2 lain..InsyaAllah segala impian ayah akan kami usaha tunaikan..

InsyaAllah, Khamis malam Jumaat (12 Nov) nanti kami akan buat doa tahlil untuk arwah ayah..adik,emak,abang,kakak ipar dan sekeluarga kita minta ampun maaf dari ayah..minta ayah halalkan segala makan minum kami semua..Allah lebih sayangkan ayah..kami berdoa semoga semua dosa2 ayah diampunkan oleh Allah s.w.t , dicucuri rahmat serta ditempatkan disamping dengan orang2 yang beriman di syurga dan dijauhi dari siksaan api neraka..kami redha dengan pemergian ayah..

hanya ini saja yg mampu dinukilkan..

AL-FATIHAH.

ps : kpd sesiapa yg mengenali ayah aku, minta semua ampunkan dosa beliau jika beliau ada buat kesilapan semasa hayat beliau di dunia ini..

Friday, November 6, 2009

Ayah dikejarkan ke Hospital lg..

mak baru cll..katanya ayh tgh odw ke hospital td..ambulan mai amik..ya Allah..risaunya ak..mak kata ayah penat pulak n tekanan darah ayh naek..mcmna ne..risaunya ak..ayah,cptla ayh smbuh..

Balik Kampung

mlm ni ingt nk blk kg lg..nk blk tgk ayah ak..ahad ne baru nk blk smula ke Putrajaya..td mak cll kata ayh xbrapa larat..risaunya ak rasa..ak doakan ayh ak cpt smbuh mcm besa..Amin.

Lawak gak vdeo ne..

video video

Thursday, November 5, 2009

Tiket Balik Raya Haji

fuhh lega bila rini ak dah beli tiket tuk balik Raya Haji nt..mmg la lmbt lg raya tu..tp kna la beli awl2kn..huhu..ak beli tiket ne pun ada ckit lg..klu sok lusa nthla ada ke x..so,blk nt mcm besa la..naek kapal tebang lg..huhu..dah ne ja tiket yg tingai kn..tp mahal lor...

AirAsia
Khamis . 26 Nov 2009 . 4:00pm
LCCT - ALOR STAR
Flight AK 5252
RM 278.00


Malaysia Airlines
Ahad . 29 Nov 2009 . 9:25pm
ALOR STAR - KLIA
Flight MH1253
RM 182.00


huhu...total suma RM460.00...manyak mahal lor kali ne..klu la ak beli awl2 mesti dlm RM100++ ja..tp xpa la..nk blk raya kn..nk blk jumpa fmly n jaga ayah ak yg masih sakit ne..lg pn kan ayh ak nk watkn korban utk ak pg Raya Haji nt..

Motivasi Diri

Kita memerlukan sesuatu yang boleh menjadi daya pendorong atau motivasi untuk melakukan sesuatu pekerjaan. Kalau pelajar yang ingin berjaya tentu memerlukan motivasi diri untuk mencapai kejayaan. Bagi seorang pekerja pula, tentu memerlukan motivasi untuk melakukan pekerjaan dengan baik...tambahan pula perlu melakukan kerja yang sama setiap hari. Tentu bosan akan muncul jua di dalam hati. Di bawah ini ada beberapa tips yg boleh dipraktikkan untuk motivasi diri...

1. Rancangkan dahulu apa yang perlu dibuat dan tetapkan matlamat.

2. Senyumlah selalu..senyuman boleh menenangkan jiwa dan juga sebagai sedekah.

3. Dapatkan rehat dan tidur yang berkualiti.

4. Jangan membahayakan diri sendiri atau menzalimi diri.

5. Binalah persahabatan yang erat dan saling menyayangi.

6. Sesekali hiburkanlah hati sendiri dengan melakukan apa yang diminati.

7. Tonjolkan penampilan diri yang menarik dan kemas. Sesekali bergaya, apa salahnya.

8. Kawal berat badan anda dan jangan terlebih makan..takut jadi obes pula.

9. Amalkan gaya hidup sihat. Jangan menghisap rokok..bahaya untuk kesihatan.

10. Lakukan pemeriksaan kesihatan menyeluruh bagi mengetahui tahap kesihatan diri.

11. Tenangkan fikiran dan relaks sekejap.

12. Mandi setiap hari... jangan malas mandi tau !

13. Jadilah diri sendiri (bukan orang lain) dan berbanggalah dengan kemampuan diri.

14. Jangan menunjuk-nunjuk atau alim-alim kucing.

15. Lakukan kerja seikhlas hati.

16. Yang paling penting, sentiasalah berdoa kepada Allah.

Blog Widget by LinkWithin

A Borink day of my life

bezday aku

haha..sila berikan hadiah nanti..jgn lupa lak..bezday ak on 11st September..thn 2010 dh lps,tggu thn 2011 lak..