Borink

life is short, a luv story was wrong, wanna do u to hate me. but i can't, everything was wrong, all is my fault. it nothing left, juz let it be. borink . all about me is here .

My Luvly Famly


xkn nk view ja..??komen la sama

Friday, July 31, 2009

Let gone

Jom Balik Kg

Sepa nak ikot aku balik kg..??bukan ari ni la..hehe..
ak balik dari 1/8 - 4/8/2009..

mula2 mlm 1/8 ak p Langkawi dulu..then 2/8 pg baru amik ferry & balik ke kampung halaman..
so..lepak dulu lg 2 mlm kt kg baru blk Putrajaya on 4/8..

rindu ooo kat kg...
tau dak kg/negeri ak kat mana..??
klik cni ..!!

01st Aug 2009
Flight to Langkawi (Lcct-Lgk)
Booking No : TC6ICM
Flight : AK5332
Time : 21:15 (22:15)
04th Aug 2009
Flight to Kuala Lumpur (Aor-Lcct)
Booking No : WBLPLV
Flight : AK5253
Time : 17:40 (18:30)

Wednesday, July 29, 2009

I'm Yours - Singing Your Order

video

Jom bergelak ketawa

video

Fight for Kisses

video

Peace, Faith, Love and Hope.

The Four Candles, Author Unknown

The Four Candles burned slowly.
Their Ambiance was so soft you
could hear them speak...

The first candle said, "I Am Peace, but these days, nobody
wants to keep me lit." Then Peace's flame slowly
diminishes and goes out completely.

The second candle says, "I Am Faith, but these days, I am
no longer indispensable." Then Faith's flame slowly
diminishes and goes out completely.

Sadly the third candle spoke, "I Am Love and I haven't the
strength to stay lit any longer."
"People put me aside and don't understand my
importance. They even forget to love those who are
nearest to them." And waiting no longer, Love goes out
completely.

Suddenly...A child enters the room and sees the three
candles no longer burning. The child begins to cry, "Why
are you not burning? You are supposed to stay lit until the
end."

Then the Fourth Candle spoke gently to the little boy,
"Don't be afraid, for I Am Hope, and while I still burn, we
can re-light the other candles."

With Shining eyes the child took the Candle of Hope and
lit the other three candles.

Never let the Flame of Hope go out of your life.
With Hope, no matter how bad things look and
are...Peace, Faith and Love can Shine Brightly in our lives.

praying for time

Jenis Darah dan personaliti

emel dr kwn ak.. :

DARAH O
Individu yang memiliki jenis darah dari kategori ini disifatkan sebagai individu yang setia, sabar dan sentiasa yakin terhadap keupayaan dan kebolehan diri sendiri. Selain itu individu dari kategori ini juga sering bersifat ingin menjadi ketua walau dalam apa jua perkara yang ingin dilakukan khususnya yang melibatkan kerja-kerja berkumpulan.

Sekiranya menginginkan sesuatu, kamu akan! berusaha untuk mencapai matlamat tersebut walau dalam apa cara sekalipun. Ada kalanya kamu dikatakan memiliki sifat cemburu yang agak kuat. Selain itu kamu juga terlalu serius dalam persaingan sehinggakan ia mampu memberikan tekanan kepada diri kamu sendiri.

Oleh yang demikian kamu harus lebih bijak mengawal emosi diri mu agar tidak dikuasai dengan tekanan.

DARAH A
Keharmonian dan keamanan adalah matlamat utama dalam hidup kamu. Kamu gemar melakukan kerja-kerja secara berkumpulan dan kamu juga gemar melibatkan diri dengan berpersatuan. Kamu bijak bergaul dengan individu di sekeliling mu dan ternyata mereka juga sentiasa berasa senang untuk bekerjasama dengan mu. Sikap sensitif, Sabar, dan bertimbang rasa yang ada dalam diri kamu itu melambangkan bahawa kamu tergolong dalam kategori individu yang memiliki keperibadian penyayang.

Walau bagaimanapun ada kalanya kamu agak degil dan terlalu kuat bekerja sehinggakan tidak mengendahkan langsung waktu untuk berehat. Kamu harus ingat, kesihatan juga perlu diutamakan. Jangan kerana terlalu leka dengan kerja-kerja kamu itu, kesihatan diri pula yang terabai.

DARAH B (ini aku kot..!!)
Sempoi! Itulah ungkapan yang paling rapat dengan mu. Kamu lebih selesa dengan kesederhanaan. Dalam perhubungan pula kamu adalah individu yang terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang dalam apa jua perkara.

Dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan, kamu lebih gemar melaksanakannya dengan cara kamu sendiri. Kamu adalah individu yang kreatif dan fleksibel, mudah bagi diri kamu untuk meletakkan diri sendiri dalam apa jua situasi mahupun kelompok golongan tertentu.

Kamu adalah individu yang bijak bersosial. Namun ada kalanya sikap kamu yang gemar berdikari dan tidak gemar meminta bantuan orang lain itu, mampu mendatangkan masalah buat diri mu dan sekali gus memperlihatkan kelemahan pada diri sendiri. Kamu harus ingat bahawa, tidak semua perkara kita boleh menyelesaikannya secara bersendirian.

DARAH AB
Tenang dan bijak mengawal emosi, itulah keperibadian yang jelas terpancar dalam diri individu yang tergolong dalam kategori darah berjenis AB ini. Kamu juga sentiasa menghormati orang lain dan ini menjadikan individu yang berada di sekeliling mu berasa selesa untuk berdampingan dengan mu.

Kamu juga memiliki sikap humor semula jadi dalam diri dan sentiasa bersikap menghiburkan dan ceria. Namun ada satu perkara yang harus kamu perbaiki dalam diri kamu itu. Kamu perlu lebih bijak dan berani untuk membuat keputusan sendiri. Jangan biarkan orang lain membuat keputusan untuk diri kamu sendiri

H wang N wang..lol...


funny or stupid..??LOL....

Demam ++ BP

hukhuk..dah 3 ari ne demam sesema..

so smlm pun g la ke Klinik Kesihatan Putrajaya..
dlm kul 7++pm gak la ak p..
punya la rmai org..angka giliran pun byk..
sblm masuk wad tu da saringan H1N1 la plak..huhu..

so..bila dah demam ne..
tgk la..kna la pkai topeng muka tu...
then pas daftar suma..aku kena amik darah la plak...

amik pun x la byk sgt..beberapa ml ja..
yg bestnya tu..nurse tu kata sng ja nk amik darah ak ne...
hahahha....

so..smbil nungu doktor tu..sempat la possing2 dulu..wakakakka...
lama gak la nungu pun..dh naek fedup la gak..
so..jumpa la doctor..chck punya chck, ak demam sesema besa ja pn..
xda pnyakit H1N1 tuh...fuh...selamat...
takot la gak....

then dah abez chck..kesimpulannya ak ne ok la..
tp,tetiba ja ak gatal mulut try suh doctor tu chck tekanan darah..
haha...tau apa result..??tgk pic kat atas.. 168/112..
tggi tu beb...pulak dah..rasa nyesal tnya...
direct 29, 30, 31hb ak nk kna p chck tekanan darah..
last chck tuh kna jumpa doctor..

ahh...nk pedulikan ke x nk..??
takot ak nk jumpa...hukhuk.....!!!

Tuesday, July 28, 2009

Alangkah Bestnya Klu Jd Bebudak (18SX)

I Miss Being A Little Boy
video

My Hometown


Bezday Party & Farewell

smlm pas blk dari PICC g lunch kat KFC dgn geng2 opis...
sj ja smbut bezday ( Mona , Tikah & Ain ) dan majlis perpisahan tuk Ezat..

kek tuk bezday gurl...

ne la bezday gurl tuh...

ne la Ezat sang jejaka VFS yg akan brenti kja ujung bulan nt..huhu..

dah tu..ak la yg g order makanan...

ne baru nk baca doa nk makan..

possing dulu..

ne la geng2 opis aku...makannn.....

makann..smpai licin...hikhik....

KOIR

Koir lg..kali ne utk Majlis perhimpunan Y.A.B PM bersama Pegawai Perkhidmatan Awam.
Dewan Plenari, PICC ; 27hb Julai 2009

Lagu yg wajib dinyanyikan mcm besala..NEGARAKU mesti ada..
satu lg adalah lagu baru SATU MALAYSIA.
BERDIRI
TEGUH DIBUMI NYATA PUPUK SEMANGAT SATU MALAYSIA
SEPAKAT
RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN
PERPADUAN
MENDAPAT RAHMAT TOLERANSI KAUM AMALAN BERSAMA
KEJAYAAN
KITA BANGUNKAN SATU MALAYSIA
DALAM CAPAI SATU TUJUAN
TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA
JADI TERAS BANGSA MULIA
KITA BINA SATU MALAYSIA
SATU MALAYSIA JADI PEGANGAN
RUKUN NEGARA TERAS PANDUAN
SATU MALAYSIA BENTENG NEGARA
RAKYAT MALAYSIA TAAT SETIA
SATU MALAYSIA UNTUK SEMUA

tp sblm nyanyi lagu wajib ada la beberapa lagu selingan..
MENTERA SEMERAH PADI
BALADA SEORANG GADIS KECIL
HITAM PUTIH KEHIDUPAN
MALAYSIA BARU
YOU ARE NOT ALONE
HEAL THE WORLD

tp time nyanyi tu susah la..ak demam seselma..
dah la suara aku sumbang..lg la sumbang time ak nyanyi tu..hukhuk..

tp pas koir mcm besa la...ada makan2..tgk la menu..

ne makanan tuh...dan ak apa lg..bersantap la..

Friday, July 24, 2009

Tuesday, July 21, 2009

my nuw on9 game


http://apps.yahoo.com/-yNmsEV4q/YahooFullView/
http://apps.yahoo.com/-7ZDzUh5i/YahooFullView/

Monday, July 20, 2009

Friday, July 17, 2009

Beauty of Maths - really interesting -

baru dpt emel ne dari kwn ak.

Bismillahirrahmaani rrahiim

1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321
1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111
9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888
Brilliant, isn ' t it?
And look at this symmetry:
1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111=123456789 87654321

Now, takes a look at this...
101%
From a strictly mathematical viewpoint:
What Equals 100%? What does it mean to
give MORE than 100%?
Ever wonder about those people who say
they are giving more than 100%?
We have all been in situations where
someone wants you to GIVE OVER
100%.
How about ACHIEVING 101%?
What equals 100% in life?
Here ' s a little mathematical formula
that might help answer these
questions:

If:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S
T U V W X Y Z

Is represented as:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

If:
H-A-R-D-W-O- R- K
8+1+18+4+23+ 15+18+11 =98%

And:
K-N-O-W-L-E- D-G-E
11+14+15+23+ 12+5+ 4+7+5 = 96%

But:
A-T-T-I-T-U- D-E
1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%

THEN, look how far the love of God
will take you:
L-O-V-E-O-F- G-O-D
12+15+22+5+15+ 6+7+15+4 = 101%

Therefore, one can conclude with
mathematical certainty that:
While Hard Work and Knowledge will get
you close, and Attitude will
get you there, It ' s the Love of God
that will put you over the top!
It ' s up to you if you share this
with your friends just
the way I did.
Have a nice day & Allah bless U!!

lampu perhiasan

try tgk lampu perhiasan kat bawah ne..
agaknya sesuai kan klu nk di jadikan hadiah..
jumpa lampu ne kat Alamanda..

yg ne lak ntah la sesuai ke x nk letak kat umh..haha..

tp jgn pk benda laen lak..
x baek..!!

jom nonton

Harry Potter And The Half Blood Prince

tiket dah beli...hehe..

jom layanzz....

video @ Iklan

saja ja ak letak vdeo2 iklan ne..
nak ilangkan borink..
video
ne iklan dari Thailand..iklan Insuran..
touching gak la...huwaaa....
video
iklan ne lak iklan keta Honda Civic..
kreatif gak.. tp klu geng koir ak nk kna wat gni mampuih..
apapun..enjoy..!!

Thursday, July 16, 2009

hehe..gambar..aku..

:) tgh explore arkib JPA..tetiba ja jumpa gmbr ak yg ne..hehe..

mesa ne trima JPA kit dlm Perhimpunan JPA anjuran Bahagian Pencen (skrg Bahagian Pasca Perkhidmatan) pada 12 Feb 2008.


xda pa nk citakan..


mmg xda pa nk citakan ttg miggu ne..
xdapa yg menarik pun..
byk perkara yg x menjadi..huhu..

Wednesday, July 15, 2009

Thursday, July 9, 2009

Makan - Makan - dan Makan lagi

dlm 2 ari ne asyik makan ja..
murah rezeki betul..

gmbr ats n bwh ne makan slps perhimpunan bulanan smlm..

siap bersuap lg..

ne gmbr tgh b'fast pg ne..kali kedua..hehe..

haa...ne yg best...

lunch kat Pizza Hut @ Alamanda..

ne la geng2 opis aku..

suma pizza..

ne tgh tggu pizza sampai..

tunggu lg..

hehe..makan apertizer dlu..huhuhu..

hirup jer..

jeng..jeng,...dah smpi pun pizza..

possing dulu..

tetiba ja licin..suma 1 large pizza n 3 regular pizza..

makan smpai knyg la..hehe..

blk opis tapau ais ne lak tuk desert..McFlurry+Oreo..
Blog Widget by LinkWithin

A Borink day of my life

bezday aku

haha..sila berikan hadiah nanti..jgn lupa lak..bezday ak on 11st September..thn 2010 dh lps,tggu thn 2011 lak..